nedjelja, 28. svibnja 2017.

Skrivene opasnosti kod upisa tečaja jezika

Pisala sam o osobnom razvoju. Ja konkretno moram poboljšati svoj engleski jer sam primijetila da nije važno koliko znaš druge jezike, čim ne navedeš služenje engleskim 'odlično', ispadaš iz igre.
Priča oko mog engleskog je slijedeća: učila sam ga u srednjoj kao 'početnik' (moj prvi jezik je bio francuski), u govoru vladam njime zbog tv-a, ali nikada nisam strukturirano učila gramatiku i pisanje. Danas bez problema sudjelujem na seminarima, webinarima, konferencijama na engleskom, često i prevodim s engleskog na 'moje jezike' (i puno mi je lakše nego prijevodi s hrvatskog), ali ne bih bila u stanju napisati išta samostalno.

Kao 'čovjek iz struke' koji sam radi na takvim mjestima, kada bih odlučila upisati tečaj u nekoj školi stranih jezika, ovo su elementi na koje bih obratila posebnu pažnju:


1. Reklama 'male grupe' - oglašavanje malih grupa do 6 polaznika znači da ili će vas na svakom satu biti 3-4 i gotovo sigurno nećete moći nastaviti idući stupanj pod istim uvjetima ili će vas se gurati 7-8 u malom prostoru jer nema dovoljno polaznika da se formira posebna grupa.


2. Smanjen broj sati - provjerite odnos cijena-sat u oglasu i kada upišete. Ako se u grupu ne upiše dovoljno polaznika, smanjit će vam broj sati. Vi to niti ne znate jer vam nitko ne kaže ili vam kažu da će broj sati ovisiti o konačnom broju polaznika pa malo pričekajte za odgovor.

3. Različito predznanje polaznika u grupi - ako predavača procijenite kao stručnog (ne toliko u jeziku koliko u načinu poduke), on će znati kako 'hendlati' nastavu da svi budu zadovoljni, ali najčešće imate predavača koji obrađuje samo knjigu i donosi fotokopije gramatičkih zadataka. Postotak da je takav predavač svjestan da ptica, puž i slon neće za isto vrijeme i s istim uspjehom stići do istog drveta prilično je nizak.


4. Naknadni upis polaznika - ako je netko motiviran za učenje jezika, on to planira na vrijeme. Uključivanje u postojeću grupu uglavnom ne završava dobro ni za grupu ni za samog 'novog' polaznika. Svjedočit ćete njegovoj neredovitosti u dolasku, nepripremljenosti za sat i sl., a sve to postaje i vaša 'briga' kada vas stave u par ili grupu s istim. Čast izuzecima, ali oni su rijetkost!


5. Komunikacijski pristup - čim predavač odradi lekciju iz knjige od vježbe do vježbe i još stigne odraditi radnu bilježnicu i provjeriti zadaću postotak postignute 'komunikacije' je sveden na minimum.

Nema komentara:

Objavi komentar