ponedjeljak, 24. srpnja 2017.

Moraju li i profesori (nastaviti) učiti gramatiku?

Znamo, gramatika je ponekad zbilja komplicirana i teška. Razlog tome je što je zbunjujuća, ima toliko pravila na koja dolaze toliko iznimaka, nema podudarnosti s materinskim jezikom ili drugim jezikom koji govorimo…

Možda nam je teška upravo zato što joj tako pristupamo – kao skupu pravila, s iznimkama, koji povezuju dijelove rečenice i čine ju točnom ili ne.

Jeste li pokušali tu ‘strogu’ stranu medalje okrenuti i pristupiti gramatici kao odličnom alatu za ‘u rukavicama’ otkriti sugovorniku svoje mišljenje, informaciju, osjećaje i koliko vam je nešto važno ili ne.

Romanski jezici za to su pravi primjer!
Na talijanskom odabirom glagolskog vremena ho voluto/volevo bere una birra moj sugovornik će znati jesam li ja popila tu željenu pivu ili ne, isto kao što će na španjolskom …que está/esté embarazada sugovornik znati mislim li i ja da je dotična trudna ili samo prenosim što sam čula.

Gramatika je logična i ‘osjećajna’ i s njom se treba igrati, ne ju ‘učiti’!


Nema komentara:

Objavi komentar